Direktlänk till inlägg 26 oktober 2014

Vintertid

Av nettisheltenkelt - 26 oktober 2014 17:46

Då var klockan flyttad bakåt en timma o det blir mörkare tidigare ....usch


Helgen har varit bra, i fredags var alla barn o barnbarn här....låter som det är tio av varje men två av varje o en svärson är en väldigt lagom dos :) Linnea o Eveline hade så roligt, fullt ös, medvetslös.....bra förklaring på hur kul dom hade.


Har nu gått ner 2,8 kg o är riktigt nöjd med mig själv, tänk att socker har sån inverkan på vikten......men denna helgen har jag bara ätit skräpmat.....i fredags åt jag lunch på Ikea med Madde o Niklas, schnitzel o pommes o bearneissås....igår hamburgare från Max o idag pizza med bearneissås .....kan tänka att vågen visar + 2,8 kg imorgon :P Har inte gått så mycket förra veckan heller, vädret gör att man inte går så långa promenader så jag ska se om jag kan ta tag i det denna veckan som kommer, såg att Smhi visa lite sol denna veckan.....om dom inte ändrar det som dom brukar.


Har fått ändrat i mitt vardagsrum så det är som det var förut, känns bättre att ha det så.....trivs bättre :)


Igår när jag o Dio var ute gick vi förbi min mormor o morfars hus där jag växte upp......så förfallet, jättetråkigt att se, varför köper man hus när man inte tar hand om huset......tror min morfar hade snurrat i graven tio varv om han visste, tog ett kort men det är svårt att ta så nära, känns lite knäppt att stå o ta kort på ett hus bara så där....


Imorgon är det en sån där måndag på G oxå......gillart inte kan jag säga......tänk o få slippa den dagen


Lite bilder:

     


Spegelvända .....men kan inte vända dom rätt


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av nettisheltenkelt - 1 maj 2016 20:49

I fredags när vi gick på promenad så kom det ett rådjur springandes för livet, efter kommer en hund, stackars rådjuret fick hoppa över ett staket o nästan fastna med ett ben......den lösa hunden stannar o börjar komma mot oss.....jag blir förbannad o...

Av nettisheltenkelt - 28 april 2016 15:09

Igår blev det kastrering på Lilleman, min dotters katt, blev lite komplikationer, så det blev 4 vändor till veterinären men till slut blev det bra, tog med Ozzy o vägde honom, helt ok vikt men lite till ner skadar inte.   Blev ju lite rörigt igår...

Av nettisheltenkelt - 26 april 2016 18:16

Igår sprang vi runt en hel del, hämta bilar o lämna bilar.....tycker han är mkt duktig när vi är ute o går, söker kontakt o lyssnar oftast när jag vill ha kontakt, stanna funkar till 99% bra nu :) Hundmöten fortsätter vi att jobba med, han är nyfik...

Av nettisheltenkelt - 24 april 2016 21:12

Vilket varierande väder idag, allt på en gång, typiskt april.   Lördag morgon tyckte Eveline att vi skulle starta kl 06.00, underbart...el inte....men är man barnvakt så är man, det går så bra med henne o Ozzy, ibland får man säga till dom att ta...

Av nettisheltenkelt - 21 april 2016 21:45

Oj va tiden går fort o jag har glömt att skriva lite här, får försöka summera veckan.....har varit på promenad med en hundkompis, han e liten kille, släppte dom på en plats o dom fick snurra runt, o ja visst funka det bra, Ozzy stanna o kom på inkall...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards