Direktlänk till inlägg 12 april 2016

Måndag

Av nettisheltenkelt - 12 april 2016 07:47

Vilket väder det va igår, vi var borta i skogen en lång stund o han är så lycklig när han får springa lös o bara vara....det är hans lycka som gör mig lycklig när man ser honom :)


När vi är ute har han ingen brådska ibland utan kan lägga sig ner o fundera på livet en stund, jag gillar det inte varje gång, för det händer flera ggr varje promenad, sen ska ha kolla allt, jo han ä valp, ser han några människor så stannar han o tittar, valpfasoner, så det har försöker jag få bort med kontaktövningar el bara dra med honom, detta kommer att avta vet jag sen tidigare. Fortfarande väldigt intresserad av hundar vid möten men det blir inget me det, han får vackert följa me, tids nog fattar han nog galoppen, gör inget större av det just nu.

Igår gick vi förbi ett hus där kompisar bor o han fick hälsa på deras lilla hund, gick hur bra som helst, han är ju mkt större så man får ha lite koll, men den lille plutten försökte iaf tala om att jag är äldst, 


Idag vakna jag 7.10 o nu ska jag gå in o väcka honom o starta dagen, så får vi se va som dagen bjuder på :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nettisheltenkelt - 1 maj 2016 20:49

I fredags när vi gick på promenad så kom det ett rådjur springandes för livet, efter kommer en hund, stackars rådjuret fick hoppa över ett staket o nästan fastna med ett ben......den lösa hunden stannar o börjar komma mot oss.....jag blir förbannad o...

Av nettisheltenkelt - 28 april 2016 15:09

Igår blev det kastrering på Lilleman, min dotters katt, blev lite komplikationer, så det blev 4 vändor till veterinären men till slut blev det bra, tog med Ozzy o vägde honom, helt ok vikt men lite till ner skadar inte.   Blev ju lite rörigt igår...

Av nettisheltenkelt - 26 april 2016 18:16

Igår sprang vi runt en hel del, hämta bilar o lämna bilar.....tycker han är mkt duktig när vi är ute o går, söker kontakt o lyssnar oftast när jag vill ha kontakt, stanna funkar till 99% bra nu :) Hundmöten fortsätter vi att jobba med, han är nyfik...

Av nettisheltenkelt - 24 april 2016 21:12

Vilket varierande väder idag, allt på en gång, typiskt april.   Lördag morgon tyckte Eveline att vi skulle starta kl 06.00, underbart...el inte....men är man barnvakt så är man, det går så bra med henne o Ozzy, ibland får man säga till dom att ta...

Av nettisheltenkelt - 21 april 2016 21:45

Oj va tiden går fort o jag har glömt att skriva lite här, får försöka summera veckan.....har varit på promenad med en hundkompis, han e liten kille, släppte dom på en plats o dom fick snurra runt, o ja visst funka det bra, Ozzy stanna o kom på inkall...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards