Direktlänk till inlägg 24 april 2016

Snö, hagel, regn o sol

Av nettisheltenkelt - 24 april 2016 21:12

Vilket varierande väder idag, allt på en gång, typiskt april.


Lördag morgon tyckte Eveline att vi skulle starta kl 06.00, underbart...el inte....men är man barnvakt så är man, det går så bra med henne o Ozzy, ibland får man säga till dom att ta det lugnt, men hon är o klappar o gosar med honom så fort hon kan :) 

Grannarna hade besök igår o dom hade en golden/tollare blandning, jättefin va han, 9 år.....han o Ozzy fick hälsa o dom hade så roligt, verkligen underbara med varandra, bra motion att leka med en annan hund oxå för den delen så det blev inte så mkt mer än vanliga promenader igår. Kvällen blev lugn igår, slank ner ett par rom o cola o bara slappa :) 


Det blev lite för sent igår kväll så i morse va jag inte jättepigg på o gå upp men är kl 8.00 så är den o naturligtvis när vi vart ute o kissat o jag hällt upp kaffe så somna snutten o i en timma o då satt jag o grämde mig över att jag kunde sovit en stund till :P Jaja....lika bra att komma upp tid, har faktiskt unnat mig en tupplur på dagen idag. Ozzy fick lekt med sin nya kompis idag med, är så roligt att se på, Viggo hette han o sa till väldigt snällt när Ozzy blev för jobbig, o Ozzy tar till sig, superbra.


Min lille gangster har ju en förmåga att lägga sig på varje gräsmatta....o då menar jag varje....som vi går förbi, har testat olika saker o få honom att resa sig o gå med.....men han är inte lättlurad ibland, så ikväll prata jag med uppfödaren som skratta gött åt vårat lilla dilemma, gjorde jag oxå första veckan, nu får jag mer hjärnblödning på honom, har testat att dra honom, kasta godis, kasta pinne, men det har inte funkat som jag velat, så vi kom fram till att bollen ska med o banne mig tror jag det funka o få honom att resa sig o gå vidare, valpfasoner vet jag att det är....men såååå stönigt......bara att jobba vidare på det me....hej o hå, va det går.....bra :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nettisheltenkelt - 1 maj 2016 20:49

I fredags när vi gick på promenad så kom det ett rådjur springandes för livet, efter kommer en hund, stackars rådjuret fick hoppa över ett staket o nästan fastna med ett ben......den lösa hunden stannar o börjar komma mot oss.....jag blir förbannad o...

Av nettisheltenkelt - 28 april 2016 15:09

Igår blev det kastrering på Lilleman, min dotters katt, blev lite komplikationer, så det blev 4 vändor till veterinären men till slut blev det bra, tog med Ozzy o vägde honom, helt ok vikt men lite till ner skadar inte.   Blev ju lite rörigt igår...

Av nettisheltenkelt - 26 april 2016 18:16

Igår sprang vi runt en hel del, hämta bilar o lämna bilar.....tycker han är mkt duktig när vi är ute o går, söker kontakt o lyssnar oftast när jag vill ha kontakt, stanna funkar till 99% bra nu :) Hundmöten fortsätter vi att jobba med, han är nyfik...

Av nettisheltenkelt - 21 april 2016 21:45

Oj va tiden går fort o jag har glömt att skriva lite här, får försöka summera veckan.....har varit på promenad med en hundkompis, han e liten kille, släppte dom på en plats o dom fick snurra runt, o ja visst funka det bra, Ozzy stanna o kom på inkall...

Av nettisheltenkelt - 17 april 2016 20:48

Söndag är vilodag, så även här i våran familj, försöker att göra det minsta möjliga o ladda för ny vecka.   Gårdagen va vi ute massor, även i skogen där lille gubben rulla sig i skit, aah mina hundar har aldrig gjort det så jag blev väldigt paff,...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards