Alla inlägg under maj 2016

Av nettisheltenkelt - 1 maj 2016 20:49

I fredags när vi gick på promenad så kom det ett rådjur springandes för livet, efter kommer en hund, stackars rådjuret fick hoppa över ett staket o nästan fastna med ett ben......den lösa hunden stannar o börjar komma mot oss.....jag blir förbannad o den tar inte till sig när jag säger nej o motar bort den, så den kom fram till Ozzy, nu gick det bra o jag såg att den oxå var en unghund, det kom ett par till som hade hund i samma veva o då var den fram till deras hund som inte alls var med på noterna o skällde ordentligt, dom hade cyklar med sig o gubbe ställde sin cykel framför sin hund o fick jagat iväg den lösa hunden.....skit, det va så här jag inte ville att det skulle hända igen men nu blev det ingen negativ händelse för Ozzy som tur va.


Igår va en vanlig lördag, jättekallt ute, hände inget speciellt utan dan rulla på som den brukar......idag har jag fixat på balkongen, fått upp regntak o regnsida, satt i ordning möbler o Ozzy har fått en liggplats så han kan ligga ute även om det regnar, tänkte han skulle komma på att man kan skälla när man ska in....men nope, piper lite försynt, men det kanske kommer. 


Idag är han 9 månader o imorgon har han varit hos oss i fyra veckor, tiden går så fort o allt funkar så bra, han är lyhörd, lugn ....men visst kan han slå dövörat till, det finns lite löptikar o då märker jag att han inte lyssnar, precis som det ska va.....:P

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards