Direktlänk till inlägg 13 april 2016

Tuffar framåt

Av nettisheltenkelt - 13 april 2016 15:22

sakta men säkert, min lille plutt e en envis liten sak :) Nu känner jag att jag ska börja att träna lite/ställa krav på honom, det jag börjar med är "stanna", tänkte att den grejen är viktigast, o jag menar stanna när jag säger det, inte efter två meter typ, han fattar vad jag menar o får godis o massa beröm när han fixar det, det gör han oftast men om det finns nån störning runt, typ nåt han har sett, då är det bra att passa på med ett stanna, för att få honom att förstå att han ska lyssna på mig även om det är nåt annat som är kul, detta ska jag hålla på med ett tag o kontaktövningar när han tar kontakt med mig när vi är ute, samma där godis o beröm.


Sen tänkte jag ute på gatan träna lite att han ska följa mig, hur jag går, o att det bygger på kontakt, men bara lite ibland, märker att han är envis så det gäller att vara bestämd ibland.


Idag va jag smart o gick ut hemifrån utan koppel, ville bara se hur han funkar o jättebra, gjorde som jag bad honom....men naturligtvis så kom min granne ut me sin hund o poof så va han borta, vi blev överraskade allihop så hon höll sin hund bakom sig o jag fick honom inte att komma, där fick jag gå fram o då tyckte han att jag ska inte alls komma, så en korvbit i gräset o jag fick kopplat honom...puh....dessa två ska få träffas o vi kommer nog att umgås mkt men hon är skendräktig just nu o lite sur o grinig, så vi väntar lite med det. Tänkte på hur jag funka när detta hände, så kass av mig, gjorde inte alls som jag ska men det va nog för att vi blev överraskade allihopa....nu var detta jättebra i o för sig för då vet jag att han sticker fram till andra hundar o då får vi träna mer inkallning :)


Nu om en stund ska vi träffa en kompis med hund som han ska få hälsa på o vi hoppas att det funkar så dom kan springa o leka en stund, ska bli kul :) :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nettisheltenkelt - 1 maj 2016 20:49

I fredags när vi gick på promenad så kom det ett rådjur springandes för livet, efter kommer en hund, stackars rådjuret fick hoppa över ett staket o nästan fastna med ett ben......den lösa hunden stannar o börjar komma mot oss.....jag blir förbannad o...

Av nettisheltenkelt - 28 april 2016 15:09

Igår blev det kastrering på Lilleman, min dotters katt, blev lite komplikationer, så det blev 4 vändor till veterinären men till slut blev det bra, tog med Ozzy o vägde honom, helt ok vikt men lite till ner skadar inte.   Blev ju lite rörigt igår...

Av nettisheltenkelt - 26 april 2016 18:16

Igår sprang vi runt en hel del, hämta bilar o lämna bilar.....tycker han är mkt duktig när vi är ute o går, söker kontakt o lyssnar oftast när jag vill ha kontakt, stanna funkar till 99% bra nu :) Hundmöten fortsätter vi att jobba med, han är nyfik...

Av nettisheltenkelt - 24 april 2016 21:12

Vilket varierande väder idag, allt på en gång, typiskt april.   Lördag morgon tyckte Eveline att vi skulle starta kl 06.00, underbart...el inte....men är man barnvakt så är man, det går så bra med henne o Ozzy, ibland får man säga till dom att ta...

Av nettisheltenkelt - 21 april 2016 21:45

Oj va tiden går fort o jag har glömt att skriva lite här, får försöka summera veckan.....har varit på promenad med en hundkompis, han e liten kille, släppte dom på en plats o dom fick snurra runt, o ja visst funka det bra, Ozzy stanna o kom på inkall...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards