Alla inlägg den 21 april 2016

Av nettisheltenkelt - 21 april 2016 21:45

Oj va tiden går fort o jag har glömt att skriva lite här, får försöka summera veckan.....har varit på promenad med en hundkompis, han e liten kille, släppte dom på en plats o dom fick snurra runt, o ja visst funka det bra, Ozzy stanna o kom på inkallning, duktig kille !! 


Tisdagen ville jag ut o handla lite så blev en lite längre promenad med lite träning o sen fick han va ensam medans jag hämta min dotters bil, gick hur bra som helst, har alltid på radion när jag lämnar, sen blev det en längre promenad med lek o bus för att sedan lämna honom igen, va borta ca två timmar o inga problem det heller, gott o veta att han fixar det för ibland måste man ju iväg.....hälsa oxå på vår grannes hund, hon blev lite trött på hans valptassar när han börja vifta runt, så vi får börja med att dom får lära känna varandra sakta o säkert, inte alla tikar som tycker valpar är kul....vet jag ju sen gammalt med min andra hund, så därför börjar vi med promenader tillsammans där dom ska uppföra sig bägge två.


igår va vi uppe på vårat berg, tänkte träna inkallning men då va en annan där med sin hund som jag känner, en flat på 12 år, där fick han springa o leka o hon sa till honom när han blev för jobbig, ibland kan det va bra när en annan hund oxå fostrar hur man beter sig, det va bara att gå hem för då blev han riktigt trött o sov över en timma efter det.


Vi håller på med lite småträning här hemma oxå, alltid lättare hemma än ute, just nu har han upptäckt att det finns löptikar o vi kan stå lääänge på ett ställe o när jag tröttnar o drar med honom så skakar hela käken o han blir stel o dreglar, ha alltid skällt o muttrat över löptikar o lär väl få fortsätta med det oxå ;) 


Imorgon kommer Eveline o sover här o då blir han glad, han älskar barn, lite för mkt ibland kanske, går vi förbi ett dagis kan han fastna där en stund o kika o man riktigt ser hur han vill vara med :)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards